divendres, 16 de novembre del 2012

Parir amb respecte

He de dir que jo vaig tenir un part súper respectuós a l'hospital Parc Taulí de Sabadell. La llevadora i la infermera que em van atendre van ser molt dolces i cuidadoses amb nosaltres en tot moment. La llevadora em va demanar si portava pla de part i li vaig dir que ella mateixa podia remenar la carpeta que portava amb tots els papers de l'embaràs. De seguida va posar-se a complir el que jo demanava: música, pilota, les llums ja estaven baixes, en l'expulsiu un mirall...vam parlar de l'epidural i em va dir que si canviava d'opinió i la volia que no passava res, que en tot moment aniríem parlant i jo podria decidir el que volgués. En un moment donat em va proposar passar a la banyera, tot i que no va ser necessari perquè vaig passar a l'expulsiu en els següents 10 minuts (crec que en aquest hospital no deixen fer l'expulsiu a la banyera). Després de donar a llum, de seguida pell amb pell i ens van deixar a soles els 3 durant 3 horetes. Només la va agafar per fer el just i necessari, però no la van vestir fins just abans de marxar cap a l'habitació. En resum, que els poso un 10 a les dues! Per mi va ser el part tal i com jo havia imaginat. Ja els vam dir que si tornavem a parir al taulí les volíem a elles.

Entenc que en algunes circumstàncies les coses no van com una espera i a vegades es compliquem les coses, per aquest motiu vaig preferir parir en un hospital, per sentir-me segura. Però altres vegades, s'abusa de la instrumentació quan no és necessària. Per aquest motiu, des de Dona Llum han fet aquest vídeo per sensibilitzar a la majoria de gent possible i sobretot perquè les mares estiguin informades de la importància que té tenir un part respectat i poder escollir de quina manera volen rebre els seus nadons.No estic dient que totes les dones hagin de parir vaginalment i de forma natural, però sí que ens mereixem tenir un part respectat. Sense entretenir-me més, us deixo amb el vídeo:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada