dissabte, 27 d’abril del 2013

Em pica tot

I és que avui he trobat els primers polls al cap de la meva filla! Estàvem passejant pel carrer i (avantatges de portejar) he vist un poll enorme just al remolí de la "coronilla". I quan dic enorme no exagero, jo diria que feia uns 3 o 4 mm, que és la mida màxima. Feia mooolts anys que no veia un poll! El meu home s'ha posat a repassar-li el cap allà mateix, però hem decidit fer-ho més tard perquè s'emprenyava. Al vespre, l'he entretingut amb els meus collarets i al marbre del lavabo, amb tots els llums encesos li he pogut repassar bé el cap. N'he trobat un altre més petitet, però també força gran i uns quants ous. De fet, després de remirar el capítol del "Què qui com" (programa que recomano fermament) sobre els polls, per la distància a la que estaven del cuir cabellut, ara dubto si són llémenes amb poll o realment estan buides, però ara mateix la nena dorm i no ho puc comprovar. Si estan buides voldrà dir que ja fa dies que en té... En qualsevol cas, demà al matí toca anar a la farmàcia a comprar un tractament i la pinta de les llémenes, que sembla que la farem servir durant molts anys.

Consells de la meva cosina experta en el tema (té tres criatures):
  1. Tenir la paciència de treure les llémenes amb una pinta
  2. Repetir el tractament al cap d'uns dies
  3. Rentar llençols i coixineres a més de 50 graus
  4. L'Oli de l'arbre del tè ajuda a prevenir. Més informació aquí.
Us deixo el capítol del Què Qui Com per si voleu saber més sobre els polls, una web molt interessant sobre el tema i una entrada de l'estimada Amalia Arce molt completa.

I vosaltres, es repeteix la plaga de polls sovint, a casa vostra?




2 comentaris:

  1. pel caparró de la meva petita encara és massa aviat, però com a mestra et puc dir que cada any mínim et vindran a fer una visita d'aquestes emprenyadores...

    ResponElimina