dissabte, 2 de març del 2013

Fades i princeses

Fa uns mesos em van passar un vídeo sobre una empresa (que no penso fer-los propaganda) que es dedica a "l'Spa Educacional Infantil". És un espai (per desgràcia no és l'únic, a Sud Amèrica n'hi ha més) on les nenes (només poden ser nenes?) es poden disfressar de fades i princeses (és clar, només les nenes es disfressen de fades o princeses!?! I no es poden disfressar de res més?) i passar entre una i dues hores juntes, ja sigui per celebrar el seu aniversari o per estar a l'Spa. Sí, tal com ho heu sentit! Un spa infantil!! Compte, que deixen ben clar que el seu spa és educacional sobre la salut, el benestar i l'alimentació. Uf, menys mal, em quedo més tranquil·la! 
 
En l'alimentació no m'hi poso, perquè els menús que proposen no em semblen descabellats per ser un dia de festa, però salut i benestar...els serveis que proposen parlen per sí sols: manicura, pedicura, massatges, maquillatge de fantasia, pentinats i desfilada per una pasarel·la incloent vestuari i accessoris. I una de les frases estrella: En .......... enseñamos a nuestras princesas a cuidarse por dentro y por fuera. Ostres! Que estem parlant de nenes d'entre 4 i 12 anys! Que cuidar-se no significa maquillar-se ni pintar-se les ungles! Que em sembla fantàstic que a les nenes els encanti fer això (hauríem de revisar per quins motius hi arriben), però que es promocioni d'aquesta manera tan sexista i hipersexualitzada em sembla de jutjat de guàrdia! I que comencin amb aquest culte al cos tan petites... em sembla que hauríem de repensar-nos què volem que els nostres infants siguin quan es facin grans i quins valor els/les volem inculcar.

Espero que la meva filla no em demani d'anar-hi mai. Jo també vaig passar la meva època de models, i suposo que a la meva mare no li va fer cap gràcia perquè recordo que en vam parlar força i vam pactar alguna cosa. Ella sempre m'ha ensenyat que millor estar a prop que posar-s'hi de cul. Però per una banda, jo tenia 15 anys i per l'altra ara ho veig des de l'altra banda...

I vosaltres, hi portaríeu les vostres filles?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada